Prova Alpha

Onsdagen den 4 okt kl 18:30 startar en ny  Alpha-kurs i Söderportkyrkan!

En alpha -kurs kan ses som en introduktionskurs i kristen tro. Kursen vänder sig till dig som vill veta mer om vad kristen tro är, samtala om livet och få utrymme tillsammans med andra att samtala, reflektera och diskutera kring livet och de stora livsfrågorna.

Det kommer att bli tio kvällar där vi möts och samtalar utifrån en rad teman som bemöter och handlar om det centrala i kristen tro. De första två gångerna är prova på, så känner du dig osäker, tveka ej att anmäla dig för att komma de första två gångerna för att se om detta kan vara någonting för dig!

Välkommen med din anmälan!

Anmälan görs till Ida Forsell (pastor) på tele 072-31 22 112  eller via mail,  ida@soderportkyrkan.com

Har du frågor tveka ej att höra av dig!

Varför heter det Alpha? Iden till detta upplägg föddes i engelska kyrkan i en församling i London på 80-talet. Det är enkelt men smart och sedan dess används det i olika sammanhang över hela världen.