Vi söker barn och ungdomsledare!

Söderportkyrkan i Tingsryd är en EFK-församling med ca 170 medlemmar i sydöstra Småland. Vi har en bra, stabil kärnverksamhet och har många intressanta samarbetsplaner framför allt för barn och unga i kommunen och vi behöver utöka vår ledarstab på barn-och ungdomssidan.

Vi söker dig som..

• älskar barn och ungdomar och brinner för att unga människor ska lära känna Jesus och växa in sin tro.
  • vill leva nära unga människor och bygga relationer med och vara en god förbild för ungdomarna i vår församling och i Tingsryds kommun.
  • är en lagspelare men som inte är rädd för att ta eget ansvar.
  • har gått bibelskola, ungdomsledarutbildning eller skaffat dig motsvarande kompetens på dokumenterat sätt.

Vi ser gärna..

• att du är social och är van att leda andra.
  • att du tycker om att organisera och planera.
  • att du har tidigare erfarenhet av arbete i församling med barn och unga.

Det är bra om..

• du har körkort
  • du gillar sång och musik.

Omfattning

Tjänsten beräknas till 75% men anpassningar kan göras efter behov.

Övriga upplysningar

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och är noga med referenstagning.

För mer information kontakta Bodil Sjöberg, ordförande butsjobole@gmail.com, 070 -6536666,

eller Ida Forsell, pastor, ida@soderportkyrkan.com, 072–3122112

Tillsättning sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Post Author: Josef Fällman